zondag 13 januari 2008

de 1e schoolweek is weer voorbij

De eerste schoolweek in het nieuwe jaar is alweer voorbij.
In deze week hebben we tehoren gekregen wat het thema voor het eindproject is.
Namelijk: "De Verbeelding"

Mijn idee is: om foto's te maken voor verpakkingen. Verpakkingen van verfspullen. (wegwerpkwasten, spatelmesjes, verf, ed.) Aalleen niet gewoon gewoon, maar commercieel en met luxe. Alsof het een duur make-up merk is. Zoals M.A.C. cosmetics. De verpakkingen worden allemaal in dezelfe stijl.
Ik wil de foto's digitaal, in de studio (op school) en in kleur maken. Maar niet in kleur als heel erg kleurrijk. Maar zwart en wit als uitganspunt en dan "verf" in felle kleuren.
Omdat ik met modellen wil werken wil ik iets anders gebruiken wat op verf lijkt. Soms met smink en soms met yoghurt/vla met evt. kleurstoffen.
De beelden vliegen ondertussen al helemaal door mijn hoofd, maar ik vind het wel een beetje lastig om deze te omschrijven. Ik zie veel liggende foto's, in kleur maar toch vooral bestaande uit wit en zwart. Daarom wil ik het liefste ook met of donkere of erg lichte modellen werken.
Hiervoor wil ik op school of in de omgeving van Rotterdam modellen gaan scouten.

Ook ben ik in mijn hoofd bezig met mijn huisstyl. We hebben nu een vormgeefles gehad van talen. Daarvoor ben ik veel aan het schetsen, inspiratie aan het opzoeken en lettertypen onderzoeken aan het maken.

Marketing moet ik natuurlijk ook nog doen, wel aan begonnen. Maar ik ben er nog niet zo ver mee. Dus dat is het eerste wat ik nu zometeen gaan doen.

Gr. Sarah


Geen opmerkingen: